Technische Unie gaat CO2-uitstoot wagenpark compenseren
Gemiddelde leestijd voor dit bericht is 68 seconden
Om de gevolgen van de klimaatverandering te beperken gaat Technische Unie per 1 april 2018 in samenwerking met Shell haar CO2-uitstoot compenseren. Op deze manier wil de groothandel bijdragen aan een groenere wereld.
De vrachtwagens van Technische Unie stoten jaarlijks zo’n 3,6 miljoen kilo CO2 uit. Per 1 april 2018 gaat Technische Unie dit compenseren met behulp van een nieuwe dienst van Shell. Deze dienst is gekoppeld aan de Shell Card, de zakelijke tankpas van Shell, en omvat drie stappen. Ten eerste helpt Shell Technische Unie meer inzicht te verkrijgen in haar CO2-emissies. In de tweede stap wordt op basis van de verkregen inzichten gekeken hoe deze uitstoot kan worden teruggebracht, bijvoorbeeld door het rijgedrag aan te passen. Tot slot berekent Shell na elke tankbeurt de bijbehorende CO2-uitstoot en compenseert deze namens Technische Unie met CO2-credits.
Kasigau Corridor-project
Shell is wereldwijd betrokken bij diverse CO2-projecten. Deze compensatieprojecten genereren CO2-credits die worden gebruikt om de uitstoot van het wagenpark van Technische Unie te compenseren. Technische Unie kiest voor het Kasigau Corridor-project in Kenia. Dit project beschermt 200.000 hectare bedreigd bosgebied. Tot nu toe zijn met dit project 50.000 nieuwe bomen geplant en 300 nieuwe banen gecreëerd. Daarnaast zijn nieuwe klaslokalen en studiebeurzen voor lokale studenten gefinancierd en is de toegang tot drinkwater voor ruim 10.000 mensen verbeterd. Dit project is gecertificeerd door de VCS en CCB Standard.