Op de BouwBeurs, die afgelopen week in de Utrechtse Jaarbeurs plaatsvond, kwamen ruim 75.000 bezoekers af. Dat was ongeveer evenveel als twee jaar geleden. Ruim twintig procent van de bezoekers maakte voor het eerst kennis met de beurs. Opvallend was het animo onder studenten, die zichzelf oriënteren in de bouwwereld en kennis willen maken met potentiële nieuwe werkgevers. Het bieden van totaaloplossingen was een belangrijk terugkerend thema op de beurs. De kennissessies met betrekking tot energietransitie en verduurzaming zaten volledig vol.
Hoofddoel van het bezoek was voor 81% van de bezoekers het vergaren van kennis. Zij bezochten de beurs om op de hoogte te blijven van nieuwe product- en brancheontwikkelingen. Naast het vergaren van kennis was voor een derde van de bezoekers het onderhouden van hun netwerk een belangrijke reden voor een bezoek aan BouwBeurs. Voor een kwart was het opdoen van nieuwe contacten een van de redenen voor bezoek.
Het merendeel van de bezoekers aan de Bouwbeurs waren zzp’ers, uitvoerders en directeuren. Bezoekers waren gemiddeld ruim 4 uur aanwezig tijdens deze editie.