Sphinx en Geberit verder onder één merknaam
Na 3 jaar als één bedrijf te functioneren, zullen op 1 april 2020 de merken Sphinx en Geberit tot één merk worden samengevoegd: Geberit. Met deze merkintegratie wil de sanitairfabrikant een optimale service, perfect op elkaar afgestemde producten, een vereenvoudigde logistiek en versterkte innovatiekracht bereiken. De producten van Sphinx zullen niet veranderen, enkel de naam. Via een conversietool is op productniveau de conversie van Sphinx naar Geberit direct te maken.
De Sphinx series krijgen ook allemaal internationaal dezelfde naam en artikelnummers. Zo zal Sphinx 345 en Sphinx 420 respectievelijk Geberit iCon en Geberit Xeno2 gaan heten. De series 300 en Acanto blijven qua serienaam en artikelnummers ongewijzigd. Nieuw is de serie Geberit Renova, die in 2020 op de Nederlandse markt komt.
Conversietool
Door het invoeren van het Sphinx artikelnummer in een speciale conversietool, kan opgezocht welk Geberit product het Sphinx product vervangt. Ook op een deel van het artikelnummer of artikelnaam kan worden gezocht. Hiervoor biedt de conversietool productsuggesties aan.
Merkverandering
De organisatie zelf blijft verder ongewijzigd. Dit geldt ook voor de contactpersonen en contactgegevens.