Twitterlijst bouw en installatietechniek opgeschoond en uitgebreid

Gemiddelde leestijd voor dit bericht is 81 seconden

De website www.debouwtwittert.nl is uitgebreid en volledig opgeschoond. De lijst is ruim twee jaar online, nu met 950 organisaties en mensen die twitteren over bouw, vastgoed, architectuur, infrastructuur en installatietechniek. Daarvan heeft de helft heeft meer dan 1.000 volgers en meer dan 1.000 keer getweet. Zo’n 40% van de accounts toont serieuze interactie met anderen. Van de personen in de lijst is driekwart man.

 

Vooral adviseurs en toeleveranciers zijn actief op Twitter, zo toont DeBouwTwittert. Gevolgd door media, aannemers, kennis- en belangenorganisaties en ontwerpers. 40% van de accounts betreft personen, daarvan is driekwart man en een kwart vrouw. Zo’n 40% van de accounts toont serieuze interactie met anderen. Een groot aantal volgers hebben en veel tweeten gaat overigens niet per se gelijk op met de mate van interactie en conversatie.

 

Twitter is het afgelopen jaar niet of nauwelijks gegroeid, maar zij die Twitter gebruiken doen dat wel intensief. Bijna de helft van de Twitteraars, zo’n 1,6 miljoen Nederlanders, maakt dagelijks gebruik van Twitter. De lijst debouwtwittert.nl toont eenzelfde tendens. Initiatiefnemer DeJong&Verder constateerde al eerder dat de informatie inhoudelijker werd en de conversatie omvangrijker. De huidige aantallen volgers en tweets en waargenomen interactie onderstreept dat een grote groep gebruikers dit medium volwaardig integreert in hun marketing- en communicatieactiviteiten.

“We hebben grote schoonmaak gehouden”, vertelt Saskia de Jong van communicatiebureau DeJong&Verdert. “Circa 15% van wie eerder in de lijst stond is verwijderd, omdat tweets niet actueel zijn of het account is opgeheven. Dat betreft onder meer media en toeleveranciers. Mogelijk dat bedrijven en personen te enthousiast zijn begonnen zonder duidelijk doel.”