Wijchense installatiebedrijf gaat vrouwelijke klant centraler zetten
Gemiddelde leestijd voor dit bericht is 104 seconden
Het Wijchense Installatiebedrijf Romijnders Service introduceert ‘Romy’: een fictieve vrouw die tips en achtergrondinformatie geeft over zaken als de verwarming, de cv-ketel, veiligheid en hulp bij het klussen. Dat doet het bedrijf omdat het bij particuliere opdrachten steeds meer met de vrouw des huizes te maken heeft. Monteurs en specialisten merkten de afgelopen jaren al op dat vrouwen steeds vaker alleen wonen of, in een samenwonende situatie, de persoon zijn die de installateur belt en ontvangt. Omdat vrouwen andere eisen, zorgen en vragen hebben gaat het installatiebedrijf de vrouwelijke klant centraler zetten.
Romijnders speelt hiermee in op veelgevraagde vragen van vrouwen en de manier waarop zij communiceren. ‘Mannen zijn beslist niet altijd technischer dan vrouwen, maar de manier waarop zij communiceren is dat vaak wel’, zo betoogt het bedrijf. Romijnders wil de vrouw allesbehalve betuttelen maar juist aanspreken zoals zij dat als klantvriendelijk ervaart. Vrouwen zijn tenslotte een belangrijke doelgroep voor het installatiebedrijf. Daarom is ‘Romy’ een zelfstandige vrouw die via de website romijnders.nl/vrouwen informeert over de nieuwste technische producten en trends voor in én rondom het huis.
Op de website verschijnen informatieve blogs en via social media geeft Romy praktische tips. De onderwerpen variëren van een blog over waarom vrouwen vaak koude voeten hebben tot een artikel over de verschillende subsidies waar men voor in aanmerking kan komen. Ook worden er seizoen specifieke onderwerpen behandeld zoals veiligheid tijdens de vakantie.
Het idee is geïnitieerd door Rosanne Pak, die als communicatiestrateeg bij Romijnders Service aan de slag ging: “Mijn ervaringen bleken aan te sluiten bij wat mijn (mannelijke) collega’s vertelden over vrouwelijke klanten. Voor mij moet een cv-ketel gewoon werken, want ik wil namelijk dat de verwarming het doet en ik wil warm water hebben om te kunnen douchen. Zelfs voor het bijvullen van mijn cv-ketel ging ik tot voor kort naar mijn buurman. Bij mijn vriendinnen zie ik dat ook dat de vrouw veelal alles in en rondom het huis regelt, alleen is de communicatie vanuit de installatiebedrijven is nog veelal op de man gericht en best technisch.”
[related_post themes=”text”]