Onderhoudsmonteur aan huis voor een vast maandbedrag

Gemiddelde leestijd voor dit bericht is 88 seconden

lex-woont-2Nederland krijgt een ‘Wegenwacht voor woningen’. Voor een vaste abonnementsprijs van €29,95 per maand voeren onderhoudsmonteurs van het bedrijf Lex Woont reparaties en onderhoud aan woningen uit aan sanitair, elektra, afvoer, sloten, scharnieren en glas. De consument betaalt geen voorrijkosten, materiaalkosten, uurloon of andere kosten. Bij deze gespecialiseerde dienst werken 1.600 gecertificeerde onderhoudsmonteurs. Alle 1600 gecertificeerde onderhoudsmonteurs moeten een verklaring omtrent goed gedrag hebben en daarnaast ontvangen ze speciale scholing voor klantvriendelijkheid. Lex Woont werkt met vier grote landelijke onderhoudsbedrijven. Een klant mag drie keer per maand een beroep doen op Lex Woont.

Lex Woont komt voort uit MainPlus, dat al vijf jaar lang hetzelfde doet voor woningen van woningcorporaties. Voor een vaste abonnementsprijs per maand voert het bedrijf alle reparaties uit voor een portefeuille van in totaal 150.000 woningen van 22 Nederlandse woningbouwcoöperaties. Een pilot die het afgelopen half jaar in de regio Haaglanden heeft plaatsgevonden onder 250 woningeigenaren is positief verlopen, waarna nu de landelijke uitrol volgt.

“Vergelijk onze dienst met de normale Wegenwacht: die zorgt er ook voor dat je verder kunt rijden, maar legt geen nieuwe banden om je wielen”, aldus Wouter van Hove, directeur van Lex Woont. “Verschil is dat wij ook werkzaamheden uitvoeren die voorkomen dat er problemen ontstaan, zoals het verwijderen van bladeren uit de dakgoot. Alle veel voorkomende woningdefecten vallen binnen onze service. Van de lekkende kraan, kapot slot en lekkende stortbak, tot lekkende plafonds en dakgoten en elektra- en waterleidingproblemen. Uit cijfers van de Vereniging Eigen Huis blijkt dat de Nederlandse woningeigenaar gemiddeld 300 euro per maand uitgeeft aan reparaties en onderhoud van de woning.”

Als bijkomend voordeel noemt Lex Woont dat bij een bezoek zoveel mogelijk reparaties tegelijk worden uitgevoerd, waardoor de klanttevredenheid sterk zou stijgen en de onderhoudsdienst minder vaak hoeft uit te rukken.

[related_post themes=”text”]