Nederlandse slimme thermostaat gaat Europa in dankzij crowdfunding
Gemiddelde leestijd voor dit bericht is 97 seconden
De Nederlandse ontwikkelaar van slimme thermostaten ThermoSmart heeft binnen een week haar crowdfunding campagne afgerond. In enkele dagen is €150.000 verzameld, waarmee het bedrijf nu over genoeg financiering beschikt om het product over de landsgrenzen te brengen. De eerste internationale samenwerkingen om de export te realiseren zitten al in de pijplijn, aldus medeoprichter en CEO Hans Kouwenhoven. “We hebben als strategie om samen met strategische partners te werken aan extra toegevoegde waarde voor de eindklant. Gezamenlijk kunnen we met bestaande distributiekanalen, marketingkracht en bereik sneller nieuwe markten penetreren.”
ThermoSmart is een strak vormgegeven slimme Wi-Fi thermostaat. De thermostaat is eenvoudig te bedienen, thuis en op afstand, via smartphone, tablet of computer. Het ThermoArt-programma zorgt ervoor dat de gebruiker de thermostaat kan aanpassen op het behang, de kleur van de muur of eventueel een foto naar keuze. Het product is onafhankelijk van energie- en ketelleveranciers en na aanschaf eigendom van de gebruiker. Consumenten tekenen geen contract en betalen geen abonnement. Het gebruik van de ThermoSmart webportal en App’s is gratis.
Slimme thermostaten ontwikkelen zich steeds prominenter tot toegangspoort van slimme huishoudens. Huishoudens bestaan steeds meer uit slimme apparaten, die door het Internet of Things aan elkaar verbonden worden. Onderzoeksbureaus verwachten dat de markt voor slimme thermostaten de komende jaren explosief groeit, met tenminste 65% per jaar.
ThermoSmart heeft voor het mogelijk maken van de internationale uitrol €450.000 via reguliere financiering verzameld. Het bedrijf heeft er vervolgens voor gekozen om de resterende € 150.000 te crowdfunden. “Zo binden we naast de benodigde financiering ook een groep ambassadeurs aan ons merk. De financiering dient zo tevens als pr-machine, een effectief marketingtool”, aldus Commercieel Directeur Niels Mathlener. Om haar nieuwe ambassadeurs het product zelf te laten ervaren, heeft het bedrijf dan ook ThermoSmarts beschikbaar gesteld voor haar grotere investeerders. Nog dit winterseizoen moeten de eerste partijen ThermoSmarts verkocht worden in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Er is tevens een roadmap voor verdere ontwikkeling van het product.
[related_post themes=”text”]