Bijna tienduizend bezoekers voor vakbeurs over water en riolering
Gemiddelde leestijd voor dit bericht is 84 seconden
Er kwamen ruim 9.500 bezoekers af op de combi-editie van Aqua Nederland Vakbeurs en RioleringsVakdagen. Nieuw op de beursvloer was de Innovatiestraat. Deelnemers kregen hier de ruimte om hun bedrijf en innovatie op het gebied van watertechnologie op een speciale manier onder de aandacht te brengen. Het initiatief was één van de grote blikvangers.
Tijdens de beurs werd ook de Nationale Watertechnologie Week georganiseerd door ENVAQUA, Water Alliance en NWP. Het blijft volgens de organisatie een goed initiatief om dit gezamenlijk met de beurs te organiseren. Op drie ochtenden tijdens de beurs waren er seminars te volgen met iedere dag een ander thema. De opkomst was goed te noemen. Na elke sessie werden de aanwezigen voor een lunch mee geleid naar de Aqua Lounge waar ENVAQUA, Water Alliance en NWP gezamenlijk stonden. Hier werden dan pitches gehouden van exposanten uit de innovatiestraat. Nieuw waren de themaroutes op de beursvloer die gekoppeld waren aan de thema’s van de seminars.
Er werd dit jaar ook een netwerkdiner voor exposanten georganiseerd. Tijdens dit diner werd de Participation Award uitgereikt aan de exposanten die het meest uit hun beursdeelname halen door zich goed voor te bereiden en door proactief standpersoneel in te zetten. Op Aqua Nederland Vakbeurs won KSB Nederland B.V. en op RioleringsVakdagen ging Aannemings- en Installatiebedrijf Kwakernaak B.V. met de prijs naar huis.
Naast de beursvloer en de seminars van de Nationale Watertechnologie Week waren er nog andere seminars, zoals van KWR, Hotraco Groep en Deltares. Voor een volgende editie wil de organisatie dit soort samenwerkingen nog verder intensiveren. Ook het Career Event werd goed ontvangen. Door de juiste doelgroepen samen te brengen, worden young professionals sneller aan een baan geholpen.