(Her)warm(d)e relatie
Gemiddelde leestijd voor dit bericht is 86 seconden
Karel houdt ervan om zijn werk tot in de puntjes af te leveren; altijd het comfort van de klant voorop; kosten nog moeite besparend en nooit beknibbelend op materialen (als hij die tenminste kan doorberekenen tegen een lekker tariefje). Zelfs in drukke tijden weet hij altijd nog dat kleine stapje extra te doen voor zijn klanten. Die weten Karel -installatie-expert bij uitstek- dan ook altijd weer te vinden als er in huis iets aangesloten of geïnstalleerd moet worden.
Zo werd hij deze week alsnog gevraagd door het gezin dat hij net voor de zomervakantie op een toch wel iets te abrupte manier had laten zitten. De heer des huizes had met sympathie zijn belletje ontvangen, waarin Karel -met enige vertraging weliswaar- zijn welgemeende excuses aanbood voor zijn toch wel onvergefelijke gedrag.
Onze vakman kreeg gelijk de uitnodiging om naast de nog steeds hangende wastafel een nieuwe handdoekradiator op te hangen. De berouwvolle en klantminnende Karel had direct een afspraak ingepland en toog afgelopen week goedgehumeurd op pad om de wastafel alsnog te repareren én een radiator vakkundig te monteren.
Het viel Karel direct op dat de badkamer een wel erg drukbezochte plek in dit huis is, met niet alleen een zoontje dat graag aan wasbakken hangt maar ook twee zeer douchegrage dochters. ‘Dat zorgt natuurlijk voor een hoop natte handdoeken’, bedacht Karel. ‘Feitelijk moet er wat extra ruimte gecreëerd worden om alle handdoeken te kunnen drogen.’
Hoe prettig is het voor een klant, dat een installateur op zo’n inventieve manier meedenkt en een comfortabele (meer)oplossing weet te creëren? In dit geval bracht Karel zelfs niet eens extra materiaalkosten in rekening te brengen! Waarmee de fundatie voor een langdurige klantrelatie opnieuw was gelegd.