Meten is weten, weten is meten

Gemiddelde leestijd voor dit bericht is 83 seconden

Innovatie en mensen gaan samen op. Nieuwe ideeën ontstaan bij en tussen mensen wanneer hiervoor ruimte is. Ruimte in letterlijke zin, alsook in de organisatorische en persoonlijke ontwikkeling. Er zijn maar liefst twee onderzoeken in te zetten, waarvan de resultaten een goed inzicht geven in de innovatiekracht van jouw organisatie. Maar ook in het werkplezier.
Wat draagt innovatie bij?
Stel jij jezelf ook eens de vraag: wat draagt innovatie nu écht bij aan mijn organisatie? En ben jij ook benieuwd naar het antwoord? Via het onderzoek ‘InnovatieRadar’ (link: www.i-novus.org) ontvang je dit antwoord. Het onderzoek is een digitale enquête onder jouw medewerkers. Door verschillende vragen te beantwoorden, worden er verschillende verbanden gelegd tussen organisatie, processen en persoonlijke onderwerpen. Het onderzoeksresultaat geeft inzicht in wat de innovatiekracht van jouw organisatie is.
Hoe staan de medewerkers in het werk?

Het onderzoek ‘Happiness at Work Survey’ meet onder je werknemers de mate van motivatie, inspiratie en plezier in het werk. Het onderzoek geeft je als managementteam en bijvoorbeeld middenkader veel bruikbare informatie. Medewerkers die lekker in hun vel zitten, zijn ook gelukkiger op het werk. Uit onderzoek blijkt dat medewerkers minder snel geneigd zijn te vertrekken (10% minder verloop). En we worden productiever wanneer we plezier in ons werk hebben (productiviteit stijgt met 5%). Kortom genoeg redenen om een dergelijk onderzoek te overwegen.
Twee onderzoeken: is dit niet een beetje te veel van het goede?
Om te weten of alle vernieuwingen ook verbeteringen zijn, moet je meten. En het meten gebeurt via onderzoek. De onderzoeksresultaten geven je nieuwe inzichten en daarmee wordt je als organisatie wijzer en sterker.

Contact? www.leertouwer.nl/maartenvanderboon
@maartenvdboon

[related_post themes=”text”]