Nieuwe campagne ketelfabrikant draait om slimme thermostaat
Gemiddelde leestijd voor dit bericht is 78 seconden
De slimme thermostaat verovert langzaam maar zeker een vaste plek in de huiskamer. Zo’n 8 procent van alle Nederlandse huishoudens had begin dit jaar een ‘slimme’ thermostaat in huis. Verwarmingsfabrikant Nefit gaat op deze trend inspelen met een nieuwe consumentencampagne. Vanaf 1 oktober ontvangt iedereen die een Nefit HR-ketel koopt van het type TrendLine of TopLine een gratis slimme Nefit Easy thermostaat. Voor consumenten betekent dit een tijdelijk voordeel van €257,-. De actie geldt ook als de cv-ketel via de website van Nefit wordt gehuurd.
Slimme thermostaten zijn op afstand bestuurbaar en maken inzichtelijker hoeveel energie er wordt gebruikt. Sommige varianten, zoals Nefit Easy, kunnen ook de gewoontes van de bewoners herkennen. Hierdoor kunnen ze zelf bepalen wanneer het huis warm moet zijn en wanneer de verwarming uit kan blijven.
Uit marktonderzoek van Multiscope eerder dit jaar bleek de Nefit Easy de meest verkochte slimme thermostaat die niet in combinatie met een energiecontract wordt aangeboden. De fabrikant kwam drie jaar geleden met een in eigen huis ontwikkelde slimme thermostaat.
De Easy biedt onder andere een modulerende werking en speciale functies, zoals een douchetimer en service op afstand. Er is geen sprake van opslag van gebruiksgegevens buiten het apparaat zelf. De thermostaat is los verkrijgbaar en werkt ook met OpenTherm cv-ketels van andere merken, in combinatie met een adapter.
Tijdens de actieperiode, van 1 oktober 2016 tot eind maart 2017, ontvangen consumenten Nefit Easy gratis bij aankoop van een Nefit TrendLine of TopLine HR-ketel bij de installateur of online via www.nefit.nl. De actievoorwaarden staan op www.nefit.nl.
[related_post themes=”text”]