Nieuwe merkcampagne voor Duits familiebedrijf
Gemiddelde leestijd voor dit bericht is 90 seconden
Viega start een nieuwe merkcampagne. De claim die de producent van installatietechniek voor sanitair en verwarming daarbij voert, is: ‘Viega. Höchster Qualität verbunden’. Het familiebedrijf zet dus volop in op kwaliteit. Het bedrijf is onder andere bekend van zijn persverbindingstechniek voor koperen buisleidingen en het SC-Contur voor veilige persverbindingen. Bij de oprichting van Viega in 1899 omvatte het productenprogramma nog maar een handvol speciaalarmaturen; net zo overzichtelijk als de regionale afzetmarkt rondom oprichtingsplaats Attendorn (Duitsland). Tegenwoordig zijn binnen de negen locaties van de ondernemingsgroep ruim 4.000 medewerkers actief.
“Innovatie is slechts één van de pijlers onder het succes van Viega”, aldus Dirk Gellisch, lid van de raad van bestuur van Viega en wereldwijd verantwoordelijk voor de corporate image campagne. Carl-Jan Jongen, directeur van Viega Nederland vult daarbij aan: “Minstens zo belangrijk is het vertrouwen dat klanten uit alle delen van de wereld in ons bedrijf en onze producten, systemen en dienstverlening stellen. Dat vertrouwen moeten we iedere dag opnieuw verdienen.”
Hiertoe investeert Viega niet alleen continu in onderzoek en ontwikkeling en de modernste productie-installaties, maar ook in een groot en sterk verkoop- en serviceapparaat. Deze ondersteunen de partners bij de groothandel, installatiebedrijven en planning via de telefoon of op locatie bij een bouwproject. Daarnaast beschikt de Viega Groep wereldwijd over 15 seminarcentra. Daarbij gaat het naast producttrainingen ook om kennisoverdracht rondom gebouwentechniek. Thema’s zoals het behoud van drinkwaterkwaliteit, brandbeveiliging of energiezuinige verwarmingssystemen evenals actuele normen en richtlijnen, staan daarbij op het programma.
“Uiteraard verschillen de eisen per klant en per land. Bij Viega hebben we echter allemaal één algemene noemer”, aldus Dirk Gellisch. “En dat is de buitengewoon hoge kwaliteitsnorm die wij aan ons werk stellen.” Carl-Jan Jongen: “Dat is ook de norm waaraan klanten ons kunnen houden. De nieuwe corporate campagne benadrukt die belofte wereldwijd.”
[related_post themes=”text”]