Omzetmijlpaal voor fabrikant van designbadkamers
Gemiddelde leestijd voor dit bericht is 67 seconden
In 2015 behaalde Duravit, fabrikant van designbadkamers, voor het eerst meer dan 400 miljoen euro omzet en groeide de netto-opbrengst ten opzichte van het jaar daarvoor met 10,7 procent tot 432,3 miljoen euro. In het jaar waarin de ISH-vakbeurs werd gehouden, was er internationaal grote vraag naar de in totaal 11 nieuwe producten. De Duravit groep investeert zowel in Duitsland als daarbuiten in fabrieken en nieuwe technologieën. Hiermee bouwt de fabrikant aan een solide basis voor de toekomst. De basis van de positieve ontwikkeling werd gevormd door de marktsuccessen van het bedrijf in vooral de internationale export, zoals in de VS, VK, Saudi-Arabië en Spanje, evenals in Noord-Afrika en China. 2015 was bovendien een zeer succesvol jaar in de thuisbasis Duitsland. Duravit maakte op het gebied van projectbouw het afgelopen jaar een forse groei door en heeft zich in de belangrijke regio’s duidelijk kunnen onderscheiden. Zowel bij de nieuwe producten als bij het bestaande assortiment hebben de designkeramiek-series in het midden- en hogere segment zich zeer goed ontwikkeld, aldus de fabrikant. Hetzelfde geldt voor baden en douches en de verschillende SensoWash® douche-wc’s.
De 11 productiefaciliteiten wereldwijd worden allemaal ten volle benut. Daarom heeft Duravit in zowel de bestaande fabrieken als in een nieuwe fabriek in China geïnvesteerd. In Hornberg en Meißen komen bijvoorbeeld nieuwe spuitgietinstallaties en worden diverse technologische vernieuwingen ingevoerd. Met deze maatregelen creëert