Op Lowlands jongeren enthousiasmeren voor techniek
Gemiddelde leestijd voor dit bericht is 87 seconden
Deze zomer werkt het Opleidings- en ontwikkelingsfonds voor het Technisch Installatiebedrijf (OTIB) op Lowlands aan materiaal om jongeren te enthousiasmeren voor techniek. Vele installateurs werken er hard aan om dit muziek- en cultuurfestival op te kunnen bouwen voor de jaarlijks circa 55.000 bezoekers, waaronder ook vele jongeren. Door middel van vloggen, het maken van videoverslagen, zal OTIB vijf verschillende installatiebedrijven volgen. Bij deze bedrijven worden met name jonge techneuten op diverse niveaus in zowel de voorbereidingsfase als op het festival gevolgd.
Met Lowlands als decor en Virtual Reality (VR) als instrument maakt OTIB jongeren enthousiast over de laatste ontwikkelingen binnen de techniek. Om zoveel mogelijk jongeren te inspireren en enthousiasmeren voor techniek zal OTIB een VR-film maken over jonge techneuten van verschillende bedrijven die mee hebben gewerkt aan het tot stand brengen van het festival. Wat zijn de uitdagingen? Wat zijn de kick-momenten? Hoe is het om mee te werken aan zo’n groot festival? Op deze vragen en andere vragen geven jonge medewerkers van verschillende bedrijven een antwoord. Het gaat om de volgende bedrijven: MTD Groep (watertechniek), The Powershop (stroomvoorziening), Gigtech (draadloos internet, telefonie en glasvezel) LedLease (led-systemen en design), en Tenfeet (audiovisuele aankleding en design). Naast de productie van een interactieve VR-film, wordt vanuit het festival dagelijks gevlogd over de techniek en de techneuten achter het festival.
OTIB wil jongeren van nu inspireren om een toekomst in de technische installatiebranche te kiezen. “We weten dat het beeld dat jongeren hebben over de branche niet altijd klopt. Daarom kiezen we voor nieuwe middelen om vooral een meer up to date beeld te laten zien. Lowlands biedt ons die mogelijkheid. Techneuten van nu inspireren de vaktalenten van morgen door vlogs”, aldus projectleider Jorn Marks van OTIB.
[related_post themes=”text”]