Radiatorfabrikant inspireert eindgebruiker met consumentenwebsite

Gemiddelde leestijd voor dit bericht is 89 seconden

‘Renovation needs Inspiration’ is het centrale thema van de consumentenwebsite die Radson onlangs heeft gelanceerd. De Europese producent van radiatoren en vloerverwarming wil via dit nieuwe digitale platform eindgebruikers de helpende hand bieden bij hun bouw- of renovatieplannen. De website biedt met foto’s, filmpjes en interactieve tools volop informatie en inspiratie voor de keuze van de juiste radiator.

Op de website www.radson.com/nl/ zijn de antwoorden op veelvoorkomende vragen geïllustreerd met realistische interieurfoto’s in diverse settings. De website bevat daarnaast filmpjes en verschillende interactieve tools, zoals de Radson-app en een handige showroom-locator. De website is opgebouwd rond twee belangrijke pijlers: stijl (modern, klassiek, retro, landelijk) en ruimte (woonkamer, keuken, badkamer, etc). Hierdoor kunnen consumenten de gewenste informatie snel terugvinden. In het najaar wordt de website uitgebreid met de blog ‘RadsonSfera’. Ook in deze blog geeft Radson straks antwoord op de meest uiteenlopende vragen en profileert het zich als expert in haar vakgebied.

Professionele gebruikers, zoals installateurs en architecten, kunnen voor producttechnische informatie, de productcalculator en het Radson-loyaliteitsprogramma ook nog steeds terecht op www.radson.com/nl.

Wie gaat bouwen of verbouwen moet veel belangrijke keuzes maken. In dit beslissingsproces laten consumenten zich niet langer alleen bijstaan door specialisten. Zij informeren en oriënteren zich graag eerst op internet alvorens tot actie over te gaan. ‘Waar dien ik rekening mee te houden bij het vervangen van mijn oude radiatoren?’, ‘Welk type radiator past in mijn ruimte?’ of ‘Hoe combineer ik een kleurrijke radiator in mijn interieur?’ Het is slechts een greep uit de vele vragen waar (ver)bouwers mee worstelen. “Wie een nieuwe verwarmingsinstallatie plaatst, zit met veel vragen. Daar willen wij bij Radson een antwoord op geven”, aldus Stefan Ramos, Brand Marketing manager bij Rettig ICC, het moederbedrijf van Radson.