Sanitairfabrikant gaat zich nog meer focussen op premium- en luxesegment
Gemiddelde leestijd voor dit bericht is 65 seconden
Dornbracht reageert op wereldwijde marktveranderingen door zich vanaf heden te richten op het premium- en luxesegment. Per 1 oktober a.s. start in Nederland een marktcampagne die is gericht op dit segment. Na de recente implementatie van een nieuw ondernemingsmodel in Duitsland en Oostenrijk worden dan ook in ons land enkele wijzigingen doorgevoerd. Sinds Dornbracht 65 jaar geleden werd opgericht, zijn de kranen, douches en accessoires allemaal geproduceerd in de fabriek in het Duitse Iserlohn. Aan het eind van de jaren tachtig vestigde de fabrikant haar aandacht al op designproducten voor het premiumsegment, toen na een strategische herpositionering standaardproducten werden afgestoten.
Onderdeel van de campagne is dat er een verkooponafhankelijke marketingbijdrage komt voor showrooms van hoge kwaliteit. Ook wordt de focus op de architectuursector verder ontwikkeld. Op deze manier wil Dornbracht de kwaliteit in de sector voor hoogwaardige consumentenproducten aanmoedigen maar positioneert het bedrijf zich ook als een partner voor alle marktspelers die succesvol willen zijn in het premium- en luxesegment.
In het nieuwe ondernemingsmodel continueert Dornbracht de samenwerking met de groothandel. Met deze partijen wordt per 1 oktober 2016 een algemene conditiewijziging doorgevoerd om meer middelen beschikbaar te stellen voor focus op de premium badkamers. Voor showrooms die zich richten op het premium segment is een nieuw samenwerkingsmodel ontwikkelt met focus op lange termijn ontwikkeling.
[related_post themes=”text”]