Serviceapp vernieuwd en uitgebreid
Gemiddelde leestijd voor dit bericht is 83 seconden
LG Klimaat (LG) heeft de gratis LG Service App voor Android en iOS geüpdatet. Deze app helpt professionele installatie- en servicemonteurs met het snel beantwoorden van technische vragen en het oplossen van storingen. LG heeft op basis van feedback uit de markt de app nog gebruiksvriendelijker gemaakt. Vanaf nu kunnen installateurs met een eenvoudige tool de koudemiddel bijvulling uitrekenen. Het was al mogelijk om een storingscode in te voeren voor een snelle probleemdiagnose en handleidingen te raadplegen. Daarnaast is er binnen de app de mogelijkheid om met één druk op de knop verbinding te maken met het LG Klimaat Service-team voor persoonlijke ondersteuning.
Uit onderzoek dat het bedrijf eind 2015 uitvoerde, blijkt dat de app vooral hoog scoort op gebruiksgemak en de tijdsbesparing die het installateurs oplevert. Sommige installateurs gaven echter aan behoefte te hebben aan een tool voor het uitrekenen van de koudemiddel bijvulling. Met deze nieuwe versie van de Service App geeft het bedrijf hier gehoor aan.
LG ontwikkelde de app, omdat het bedrijf ziet dat mobiele technologie ook binnen het bedrijfsleven een steeds belangrijkere rol speelt. Vooral voor installateurs, die vaak op locatie werken, is een dergelijke applicatie op een mobiel device een handig hulpmiddel. De app is daarom ook offline te gebruiken, zodat de app te gebruiken is op locaties waar het mobiele netwerk slecht of zelfs helemaal niet beschikbaar is.
De LG Service app gratis in de App Store of de Google Playstore downloaden (zoek op LG Service AE). Om de app te activeren is eenmalig een activatiecode nodig die gratis verstrekt wordt door LG service via (+31(0)20 – 456 32 82 of per mail via ae.svcsupport@lge.com
Voor meer informatie: www.lgklimaat.nl