Slimme smartphone app helpt monteur
Gemiddelde leestijd voor dit bericht is 98 seconden
FieldBuddy lanceert vandaag een smartphone app met een volledige nieuwe technologie onder de motorkap die het Amsterdamse softwarebedrijf in staat stelt om nog sneller functionaliteiten te introduceren. De open source technologie wordt door populaire apps zoals Facebook, Instagram, Skype en Airbnb gebruikt en is ontwikkeld door Facebook. Dankzij FieldBuddy Swift kunnen servicebedrijven hun werkprocessen optimaliseren en effectiever inrichten. De laatste jaren heeft het Amsterdamse softwarebedrijf de ervaringen en vergaarde kennis verwerkt in een smartphone app voor iOS en Android.
Gebruikers hebben toch al vaak een smartphone bij zich en hoeven met de introductie van Fieldbuddy Swift niet altijd meer een laptop of tablet aan te schaffen als ze de werkprocessen willen digitaliseren. Dankzij de softwareoplossing hebben binnendienstmedewerkers real time inzicht in de planning, zodat werkbonnen strak ingepland kunnen worden. Het werkt heel simpel: buitendienstmedewerkers ontvangen werkbonnen via de app op hun smartphone. Ze zien de benodigde informatie zoals de probleemomschrijving, servicehistorie, contract en installatiehandleidingen. Na de werkzaamheden worden de werkbonnen automatisch verwerkt en gefactureerd. Tevens houdt de app het materiaalgebruik en werktijd bij. Op deze manier wordt er met FieldBuddy Swift veel tijd en geld bespaard.
De meest complexe workflows van servicebedrijven worden met de nieuwe app nog eenvoudiger. Het proces vanaf het moment dat monteurs werkbonnen ontvangen tot het moment dat de werkbonnen in de back-end terechtkomen is duidelijk en snel. Daarnaast is er snelle toegang tot functies van de telefoon zoals kaarten, de kalender, de contactenlijst en email.
Software Engineer Greg Joszcz bij FieldBuddy licht toe: βDe programmeertaal achter Swift is React-Native, hiermee hebben we een multiplatform app kunnen bouwen met behulp van JavaScript. Het is een totaal nieuwe app en dat voel je. Naast de nieuwe technologie wordt ook het design steeds belangrijker en hebben we in samenwerking met Bizboard de applicatie een nieuwe experience gegeven. We kunnen nu op afstand vanuit de cloud de app bijwerken. Daardoor gaan we sneller nieuwe functionaliteiten introduceren zonder gebruikers te onderbreken voor een update.β