Techniek Nederland lanceert de campagne ‘Laat je hacken’. Hiermee wil de brancheorganisatie leden, partners en medewerkers bewust maken van de risico’s én concrete handvatten bieden om hun bedrijf beter te beschermen. Drie op de vier technische bedrijven kreeg al eens te maken met een cyberaanval, terwijl veel ondernemers de risico’s nog onderschatten.
Met de ‘Laat je hacken’ worden bedrijven uitgedaagd om hun digitale weerbaarheid te testen en verbeteren. De campagne is interactief, met onder meer:
- Gratis Cyber Risico Scan: ontdek binnen vijf minuten hoe kwetsbaar je bent;
- Reality-checks & games: hoe kan een fout leiden tot een hack;
- Praktische tips en tools: van phishing-herkenning tot updates en toegangsbeheer;
- Trainingen en NIS2-ondersteuning: begrijp de nieuwe wetgeving en start met passende maatregelen.
Leden wakker schudden én helpen
Mark Harbers, voorzitter Techniek Nederland: “Cyberveiligheid is niet alleen een technische uitdaging; het gaat om ondernemerschap anno nu. Met ‘Laat je hacken’ willen we onze leden wakker schudden én helpen om de juiste maatregelen te nemen. Van eenvoudige basisstappen tot het voldoen aan nieuwe wetgeving zoals NIS2.”
Campagne
De campagne ‘Laat je hacken’ loopt in de maand oktober.Alle informatie is terug te vinden op de website van Techniek Nederland www.technieknederland.nl/cyberveiligheid