Unica verkoopt haar energiedisplay Greenscreen aan Lift

Gemiddelde leestijd voor dit bericht is 69 seconden

greenscreenLift Energie Monitoring, specialist in energie en informatiemanagement van klimaatinstallaties, neemt de narrowcasting-dienst Greenscreen over van technisch dienstverlener Unica. Greenscreen is een energiedisplay, ontwikkeld door Unica, dat de energieprestaties realtime weergeeft. Op een scherm kunnen bezoekers en medewerkers van het betreffende gebouw live zien wat er aan energie wordt opgewekt en gebruikt binnen het gebouw. Zo is zichtbaar hoeveel elektriciteit de zonnepanelen opwekken en hoeveel de WKO (warmte-koude opslag) installatie per jaar aan CO2-uitstoot bespaart.

Lift kan met Greenscreen haar bestaande portfolio uitbreiden met een narrowcasting service voor haar opdrachtgevers. Jos Waagmeester, oprichter en senior-adviseur van Lift Energie Monitoring: “Greenscreen vormt een welkome aanvulling op ons portfolio. Hiermee maken we de energieprestaties van een gebouw direct inzichtelijk.”

Laurens de Lange, CMO van Unica: “Met Lift Energie Monitoring heeft Unica de juiste partner gevonden om Greenscreen verder te ontwikkelen en energiemonitoring breder in de markt te zetten. Greenscreen is een prachtig concept om direct te laten zien hoe duurzaam een gebouw is. Het nodigt uit om bewuster met energie om te gaan en dat is natuurlijk een hele goede zaak.”

Energiegebruik binnen een gebouw is veelal onzichtbaar. Greenscreen is een energiedisplay dat de energieprestaties op begrijpelijke wijze weergeeft. Daarnaast biedt Greenscreen de mogelijkheid om onder meer nieuws, bedrijfsinformatie, het weer en file-informatie te laten zien. Unica heeft Greenscreens in haar vestigingen in Hoevelaken, Bodegraven, Zwolle en Amsterdam.

[related_post themes=”text”]