Warm genoeg
U heeft het net als Karel met deze kou waarschijnlijk verschrikkelijk druk. De telefoon rinkelt de hele dag, klanten bellen op met verhalen over bevroren waterleidingen, uitvallende ketels en niet werkende radiatoren. Het is momenteel vooral rennen. Even stilstaan zit er gewoon niet in, want de volgende klant hangt al weer aan de telefoon.
En dan heeft Karel ook nog eens te maken met klanten die hem terugroepen na een ‘vakkundig’ uitgevoerde klus. Karel had inmiddels al een tiental telefoontjes gehad van klanten die dankzij zijn handige geknutsel met zes paar sokken en drie wollen truien door hun huis liepen te ijsberen. Bij één daarvan had hij nog maar kort geleden op uitstekende wijze een radiator vervangen en inventief aangesloten met wat perskoppelingen. De klant belde hem nu omdat de radiator de kou niet meer wist te trotseren. In dit geval was het zelfs Karel snel duidelijk dat er dankzij zijn perswerk weinig flow in de leidingwerk zat. Daarbovenop had hij kennelijk de radiatorknop niet helemaal goed vastgezet.
Nog tijdens zijn herstelwerkzaamheden kwamen de volgende telefoontjes met klachten al weer binnen. Karel pakte snel zijn waterpomptang en draaide de kraan volledig open. Dat zou voorlopig wel even helpen. Als het buiten weer wat warmer zou zijn, kwam hij wel terug om er een wat vakkundigere draai aan te geven.